RSS

Datorn bara dog

26 Jan

För snart sex år sedan, april 2008, köpte jag min bärbar dator. Den har varit med mig lite varstans. Men ikväll bara tystnade den!

Fläkten har låtit under ett par år, men den fläkt jag köpte har jag ännu inte satt in. Men dödsorsaken verkar inte vara fläkten, för den har inte låtit mer än vanligt. Istället tog helt enkelt strömmen slut. Alla lampor, även de som skulle varna för att strömmen höll på att ta slut, har lyst. Inga felmeddelanden eller något annat som ger ledtrådar. Inte heller har hårddisken låtit märkligt, så jag har nog alla filer kvar intakta.

Den bara lade av!

Nu återstår att se om den mirakulöst starta imorgon eller om det är dags att köpa en ny. Det finns i alla fall fler datorer här hemma, så något livstecken ska jag nog ge ifrån mig, hoppas jag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 januari 2014 i Dator

 

Kommentera

 
