RSS

Blandade recensioner om Paddor i Stockholm

15 Apr

Det är intressant att följa undersökningar kring hur användningen av datorer och paddor ser ut, även om det handlar om skolan. Nu läser jag om en utvärdering av användningen av paddor i Stockholm.

Här finns både ris och ros. Men ett problem, som vi också kan se fast från ett lite annat håll, är att paddorna är svåra om de ska användas av mer än en elev eller en vuxen. Likaså är man kritisk till de ordbehandlings- och presentationsprogram som följer med. Men vad hade man väntat sig, egentligen, av en dator med så lite skärm?

Annars finns det flera fördelar, som att de är lättare att komma igång med och att de är användbara för både skriv- och läsinlärningen.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 15 april 2013 i IKT, Jobbet

 

Etiketter: , , ,

2 svar till “Blandade recensioner om Paddor i Stockholm

  1. klas meadowson

    19 maj 2013 at 18:44

    Har du någon erfarenhet av skillnaden mellan ipads och android plattor i förskolesamanhang.
    Har funderat mycket på detta men som linux användare är jag mån av ett mer transparant system, och då ser jag nackdelar med ipaden.

     
    • Maths

      19 maj 2013 at 19:16

      Jag delar dina betänkligheter när det gäller ipads. Även jag är linuxanvändare. Men när det gäller Stockholm så har någon beslutat att det enda system vi får beställa är ipad. Det finns inga androidalternativ. Därför vet jag inte hur skillnaden kan se ut. Många av de appar jag stöter på i pedagogiska sammanhang är för ipad, så frågan är hur utbudet för android ser ut?

       

Kommentera

 
