RSS

Fan error

18 Mar

Jag har väntat på det ett bra tag nu, men idag hände det. Fläkten på min bärbara dog! Datorn går nu, tragiskt nog, inte att starta.Datorn är en Lenovo T61, som jag köpte i april 2008. Den har stundtals låtit som ett tröskverk och fläkten har dragit igång för ingenting. Långt från det stilla surrande den hade när den var ny.

Problemet är då: var får jag tag på en ny fläkt till en så gammal dator? Dustin Home, där jag köpte, har ingen. Jag hittar inte heller någon hos lenovo.se eller ibm.se.

lenovo T61 heatsink

Lyckligtvis hittade jag en hos swedata.se. Undrar hur lång tid leveransen tar? Eller mer precist: hur lång tid dröjer det innan jag kan sätta mig vid min dator igen? Jag menar: hur ska jag klara mig utan alla de program jag använder? 😦

Ärligt talat så var väl inte fläkten det som jag trodde skulle lägga av först. Efter 5 år kan det även vara dags att byta hårddisk, skulle jag tro. Men den verkar fungera fint än så länge och tack och lov.

Det är ju skönt också, att vi har andra datorer här hemma. 😉

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 mars 2013 i Dator

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
