RSS

Är skolverkets hemsida infekterad?

18 Nov

Jag är ute och söker efter EUs 8 nyckelkompetenser och hittar en länk till Skolverket. Men Google talar om för mig att den webbplatsen inte är säker. Det rör sig om adressen modersmal.skolverket.se.

Vad ska vi tro om det? Vet Google något som inte Skolverkets webbansvariga vet? Och om det funnits problem, är de åtgärdade nu?

Uppdatering 121119
Jag har fått mail från en person på Skolverkt. Mailet nämner inget om att det skulle finnas någon skadligkod, men säger att en teknisk konsult jobbar med det. Istället handlar det om att det är google som ska övertygas om att webbplatsen inte bär felaktigheter innan de tar bort varningen.

Det känns i alla fall skönt att få svar från Skolverket så snabbt.

Uppdatering 121120
Idag går det att komma fram till ”Tema modersmål” på Skolverket från Googles söksida utan att få någon varning.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 18 november 2012 i Dator, Internet, Säkerhet

 

Etiketter: , ,

2 svar till “Är skolverkets hemsida infekterad?

  1. Janne

    18 november 2012 at 18:29

    Jag får också en varning när jag försöker följa länken. Skumt!

     
    • Maths

      18 november 2012 at 18:48

      Jag har inte hittat någon mailadress till en webbansvarig, men jag har skickat en mail till en person som var innehållsansvarig. Vi får se vad som händer.

       

Kommentera

 
