RSS

Vad inspekterar Uppföljningsenheten på Stockholms stads Utbildningsförvaltning

13 Nov

SVT fortsätter att granska den så kallade förskolan. Nu uppmärksamar man att begär vite av förskolor som inte sköter sig.

Men det som fångar mitt öga ikväll, är motivationen från Uppföljningsenheten i Stockholms stad, varför man inte går hårdare fram.

– Vi kan ju inte alltid göra föräldrarna nöjda. Vi måste ju göra granskningar som är i förhållande till skollagen och det har vi gjort, säger Christer Blomkvist som är chef på Uppföljningsenheten på Stockholms stads Utbildningsförvaltning.

Och det är klart att de inte reagerar på sånt som framkommer i de två artiklarna jag länkat till ovan. För det är skollagen och läroplanen man har för ögonen, trivial omsorg och säkerhet anses väl inte ingå i uppdraget, kan jag tänka mig.

Som jag skrivit tidigare är det dags att säga farväl till omsorgen. Nu är det skola, utbildning och undervisning. Så vakna alla föräldrar, sånt här tjafs kommer man inte att ta notis om.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 november 2012 i Jobbet

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

 
