RSS

Inte färre förkylningar i höst

02 Nov

Det är intressant hur Smittskyddsinstitutet samlar sin information. Igår läste jag på DN hur man utgår från kontakter till sjukvårdsrådgivningen. Slutsatsen blir, att det är färre förkylningar i höst än förra hösten. Men det kan jag dementera direkt!

Höstens förkylningar har avlöst varandra utan några direkta mellanrum på ett sätt som det inte var förra året. Alla har de lite olika karaktär. I september innebar det feber, i början av oktober hade vi många röda rumpor och nu bubblar det ur näsorna samtidigt som det är en stark och väldigt ”kryddig” lukt i skötrummet.

På en grannavdelning har man dessutom vattkoppor, vilket reducerat barnantalet med 2/3.

Själv har jag gått och känt mig hängig i två månader och hunnit vara sjukskriven en gång. Den här veckan kan jag ”stoltsera” med sjuknärvaro. Den grå substansen i hjärnan är för närvarande grön och man tänker inte så bra med den.

Nu ligger jag här utslagen i soffan och inser att helgen handlar om att hela sig, att som konvalescent krya på mig så jag kan jobba på måndag. Jag hade hoppats kunna göra något upplyftande och upplivande, men så blir det nu inte.

Så Smittskyddsinstitutet och deras statistik litar inte jag på. I alla fall inte i det här fallet.

Vitlök lär vara bra för hälsan.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 02 november 2012 i Jobbet

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
