RSS

En skärmdumpshistoria över Ubuntu

10 Aug

Ubuntu kom med sin första version i oktober 2004 och sedan dessa har mycket hänt, både på ytan och underskalet. Nu hittar jag hos Doctor MO en länk till en History of Ubuntu. Artikeln är skriven av Manuel Jose och är en skärmdumpshistoria över Ubuntu.

Det är sammanlagt 15 versioner, var och en med sitt speciella utseende, som visas upp.

Jag delar dock inte Manuel Joses glädje över utseendet på Ubuntu 10.04 LTS (Lucid Lynx). Det blev mörkt och svårt att läsa, inte alls snällt mot ögat. Men visst, jag vet många som blev glad att det ”skitbruna” försvann.

Själv gillade jag det ljusa temat och de chokladiga färgerna på skrivborden från förr. Ubuntu 9.04 (Jaunty Jackalope) är nog min egen favorit. Nu mera byter jag alltid tema och skrivbordsbakgrund bland det första jag gör.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 augusti 2012 i Dator

 

Etiketter:

Kommentera

 
