RSS

Min Ubuntu har nått slutet på sitt liv

10 Apr

Varje version av Ubuntu ges en viss tid att ”leva”. För vanliga versioner handlar det om 1½ år och LTS-versioner om 5 år. Efter den tidpunkten blir det inga fler uppdateringar. Nu har jag en ”död” version. Det här meddelar Ubuntu idag: Ubuntu 10.10 (Maverick Meerkat) end-of-life reached on April 10, 2012.

This note is just to confirm that the support period for Ubuntu 10.10 (Maverick Meerkat) formally ends on April 10, 2012 and Ubuntu Security Notices no longer includes information or updated packages for Ubuntu 10.10.

Så här länge har jag aldrig haft en och samma version, någonsin. Jag har tillhört dem som har uppgraderat varje halvår.

Av olika anledningar har jag valt att ha min Ubuntu 10.10 kvar. De förändringar som hände förra året har jag varit skeptiskt till och därför dragit mig för att skaffa förra årets versioner. Och Maverick Meerkat har fungerat bra för det jag har haft lust att göra.

Men att jag nu inte får några uppdateringar innebär att jag behöver skaffa mig den version som kommer i slutet av den här månaden, Ubuntu 12.04. Den är en LTS-version och räcker i 5 år, så där har jag några år innan jag måste byta igen. Om jag inte går tillbaka till att uppgrader varje halvår.

Uppdatering 120414
Det här meddelandet dök upp idag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 10 april 2012 i Dator

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
