RSS

Vad kan man göra om man inte vill fortsätta att jobba som förskollärare

26 Feb

Jag ögnar igenom listan på söktermer som folk har haft för att komma till någon av mina sidor. ‘Schema’, ‘webbläsare’ och ‘lösenord’ finns där som vanligt. Men jag studsar inför den längsta söksträngen.

vad kan man göra om man inte vill fortsätta att jobba som förskollärare

Det känns brutalt, på något sätt. Ledset och uppgivet. Och radikalt.

Jag får onekligen en känsla av något som liknar det jag skrev om i Jag vill inte vara lärare längre. Men här handlar det inte om att gå i pension, utan byta spår, göra något annat.

Troligen var det mitt inlägg Ingen vill jobba med småbarn som personen kom till.

Personen kom till min blogg och jag har tyvärr inget svar på frågan. För vad gör man om man som förskollärare vill byta bana? Finns det andra alternativ med den utbildning man har?

Tänk vad söktermer kan ge uttryck för! Bara en vanlig sökning, troligen på Google.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 26 februari 2012 i Jobbet

 

Etiketter: ,

2 svar till “Vad kan man göra om man inte vill fortsätta att jobba som förskollärare

Kommentera

 
