RSS

En bild av min dagisvardag

06 Dec

Efter en idé från Morrica, så tänkte jag att det vore kul att även visa upp min dagisvardag. Det blir lite som en meme.

Händer

Jag kanske inte är så diskret när det gäller arbetet på mitt jobb. Men det är väl inte min arbetsplats jag främst vill lyfta, utan det arbeta man skulle kunna göra där. I alla fall när förutsättningarna finns.

Bilden är tagen på den runda matta vi har vår samling på. Vi hade 12 barn av 16 hos oss idag. Alla barn ville inte eller hann inte vara med på bilden, för det gick ganska fort.

Er uppgift blir att lista ut vilken som är min hand. 😉 Ledtråd: det är den som har valkar på fingertopparna efter allt gitarrspelande. 😉

 
2 kommentarer

Publicerat av på 06 december 2011 i Jobbet

 

Etiketter: , , ,

2 svar till “En bild av min dagisvardag

  1. Morrica

    06 december 2011 at 22:56

    Så fint!

    Jag hade glädjen att få med alla, men i gengäld är inte mina händer med, de hade fullt upp med att hålla i kameran. Trevligt att vi har såväl nagellack som armband i våra respektive arbetsvardagar =D

     
    • Maths

      07 december 2011 at 17:56

      Jo, nagellack brukar det vara ibland. Armband och även halsband är inte så vanliga, men de förekommer. Annars är de flesta barn mest stolta över sin tröjor och klänningar med figurer av olika slag på. Du vet: Blixten och Hello Kitty.

      Jag har på andra typer av bloggar varit med om att man startat en ”lek” där folk gör samma sak. Du vet säkert vad jag menar. Det kan handla om att slå upp den närmsta boken och på sidan 45 skriva den sjunde meningen där. Sedan skriver man den meningen på sin blogg. En meme. Kan vara kul.

      Det konstiga var att din kommentar hamnade bland skräpposten. Jag förstår inte det. Men nu är det åtgärdat!

       

Kommentera

 
