RSS

En födelsedagstårta

01 Dec

Jag blev firad på min födelsedag på jobbet idag. Men i år blev det lite speciellt.

I augusti skickade jag upp sex barn till en av syskonavdelningarna på övervåningen. De höll väl liten distans till mig innan de kommit in riktigt på sin nya avdelning, men sedan kom de och busade med mig igen. Och idag blev det också ett ”bus”.

En av de vuxna inne på den syskonavdelningen tog mina gamla barn till affären och köpte ingredienser till en tårta. Sedan bakade de tårtan tillsammans. Så när jag kom på rast stod där en härlig gräddtårta (en sådan där som fanns när jag var liten, men med vindruvor på) i personalrummet. Min första tanke var att någon som satt där hade bakat den. Men så var det alltså inte.

Efteråt gick jag in och kramade om barnen och tackade för den goda tårtan. De verkade tycka att det var kul att få överraska mig och kramarna jag fick var verkligen goda de med. Ja, de var en skönt gäng redan när de gick hos mig!

Någon pedagogisk dokumentation lär det väl inte bli, men jag tror att barnen hade kul när det gjorde tårtan. Och förutom att det de fick lära sig saker under tiden, så blev den också uppskattad. Inte bara av mig, kan jag säga. Det var inte så mycket kvar när jag kom (jag hade vilan) och när jag gick var det inte så mycket kvar till de som hade rast senare.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 01 december 2011 i Jobbet

 

Etiketter: , ,

2 svar till “En födelsedagstårta

  1. Frökendaniel

    03 december 2011 at 16:53

    grattis och vilka fantastiska kollegor och barn som bakar en tårta till dig.

     
    • Maths

      03 december 2011 at 18:18

      Tack! Javisst är dom härliga.🙂

       

Kommentera

 
