RSS

Över 1.000 nedladdningar

14 Nov

På våren 2010 var vårt schema på jobbet en enda röra. Jag funderade på hur man skulle kunna förenkla arbetet med att lägga schema och totade ihop ett kalkylark som skulle kunna bli ett bra verktyg. Den 7 juli 2010 lade jag upp mitt schemaläggningsark för nedladdning här på bloggen. Det är idag 495 dagar sedan och arke har nu laddats ner över 1.000 gånger! Jag måste erkänna att det känns kul. 🙂

För er som hittar hit via någon sökmotor och vill kunna använda det, titta gärna på sidan där jag förklarar hur jag gjorde. Det ger er möjlighet att mecka själva med kalkylarket.

Schemaläggningsarket är både fritt och gratis!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 14 november 2011 i Diverse, Schemaläggning

 

Etiketter: , , , ,

2 svar till “Över 1.000 nedladdningar

  1. Pia

    21 januari 2013 at 11:00

    Hej!
    Superbra hjälp till schemat!! Dock har vi rullande tisdagar och fredagar. Finns det möjlighet att lösa det på något sätt? Med vänliga hälsningar, Pia

     
    • Maths

      21 januari 2013 at 17:31

      Bra om ni kan ha nytta av det! 🙂

      Det skulle nog gå att lägga in även rullande tisdagar, men det blir en del meckande. Beroende på hur ni rullar, så måste man lägga till ett antal tisdagar. Men det är den enkla biten. Sedan måste man ändra i sammanfattningen ute till höger för att lägga till dessa veckor de nya dagarna. Är det på 4 veckor ni rullar?

       

Kommentera

 
