RSS

IPv6 i Ubuntu Oneiric

26 Jul

Jag frågade mig för en tag sedan hur jag klarar IPv6. Då trodde jag att Linux, och då även Ubuntu, hade fullt stöd för det. Och det kanske är så. Så jag behövde bara köpa en ny router. Men nu läser jag att stödet i nätverkshanteraren är dåligt och att man nu jobbar på att få ett fullödigt stöd.

Det här utbyggda stödet kommer i nästa version av Ubuntu, 11.10, som kommer i oktober och är förhoppningsvis helt klart till nästa LTS-version.

Så jag kanske ska uppgradera till Ubuntu 11.10 för den här sakens skull? 11.04 hoppar jag över som riktig installation, utan kör den bara virtuellt. Och på tal om det så testar jag nu 11.10 virtuellt. Jag laddade i helgen ner alfa 2.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 juli 2011 i Dator, Internet

 

Etiketter: , , , ,

Kommentera

 
