RSS

Kommentar till skollag och läroplan

01 Jul

Idag den 1 juli 2011 träder en nya skollag i kraft och återföljs av en inte ny men reviderad läroplan. Det är mycket som gått snett här och för att ge en liten kommentar, vill jag idag publicera en bild som jag skapade för flera år sedan. Den är tänkt som tryck på en T-shirt.

Nej, det är mycket som är trasigt i det nya, många buggar och feltänk. Ministrar, departement och så kallad expertis måste gör om och göra rätt.

Under tiden är jag även fortsättningsvis en manlig dagisfröken inom branschen omsorg. Även om jag satsar på att barnen även ska lära sig något under deras tid hos mig. Det finns ingen motsättning i det. Men det gäller att vet vad som är grunden för verksamheten, annars tappar man lätt bort sig i alla tjusig visioner som flyter runt idag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 01 juli 2011 i Jobbet

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
