RSS

Hur snabbt åldras en Firefox?

22 Jun

Jag kör fortfarande Ubuntu 10.10 och där har jag webbläsaren Firefox med versionsnummer 3.6.17. För en tid sedan fick jag veta här på WordPress att den versionen var föråldrad. Jag borde använda version 4. Men nu är tydligen även den för gammal, enligt Computer Sweden. Hur fort går utvecklingen nu för tiden?

För det verkar alltså som om Firefox 4 har nått End of Life (EOL), det vill säga slutet på den tid som Mozilla levererar säkerhetsuppdateringar. Och jag som alltså ännu inte hunnit med att uppgradera till den nu döda versionen 4!

Dessutom undrar man på Tech World över vad som har hänt i utvecklingen mellan Firefox 4 och den nya Firefox 5. Tidsmässigt rör det sig om ett halvår. Finns det något nytt att komma med på så kort tid?

Uppdatering 110623
OK, PC för Alla hittar fem anledningar till att uppgradera. Men det där med integriteten är ännu bara önsketänkande. Jag kan fortfarande inte se varför Mozilla valt att döda Firefox 4. 5:an innebär ingen större förändring. Eftersom jag inte hade 4:an har jag nu uppgraderat till 5:an.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 juni 2011 i Dator, Firefox

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
