RSS

Dagens temperatur: 38,2

03 Feb

Det är den trista sanningen. 38,2 innebär att jag är inne på min femte dag med feber. Och dagens notering är bara 0,2 grader lägre än de senaste två dagarnas. Den högst uppmätta vara 39 i måndags kväll.

Min lägenhet har under de senaste dagarna känts som om den legat i ett mer tropiskt och fuktigt klimat. Kladdigt, om ni får står vad jag menar. Men det har skiftat lite. För när Alvedonen har tappat sin effekt, har här varit som en artiskt kyla, där kroppen huttrar okontrollerat i den bitande vinden för att hålla värmen. När så nästa Alvedon har börjat få effekt, då är det inte tal om klimat, då är det bastu.

Att vara sjuk är inget kul!

De e inge kul idag
Jag mår bara illa
De e inge kul idag
Jag får vara stilla
Detta e min sjuka dag
Sjuka dagar önskar jag
Att jag vara nån annan
(Jujja och Tomas Wieslander)

Uppdatering 110204
Underbart! Sedan mitt på dagen är jag fri från feber. Och den skillnad det är i upplevelsen av världen, är intressant. Att gå omkring och vara febrig och förkyld innebär att leva med ett luddigt filter omkring sig. Man uppskattar då också att komma ut i den klara verkligheten igen när man blivit frisk.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 03 februari 2011 i Diverse

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
