RSS

Orolig över sekretessen på Facebook?

09 Dec

Tillhör du dem som inte har läst dokumenten som talar om vad Facebook gör med de data du laddar upp? Eller hur Facebook förhåller sig till sekretess? Du är nog inte ensam, skulle jag tro. För själva texten är på 5.830 ord! Och för varje inställning du kan göra, finns det ett dokument. Förvirrad?

Nu finns det en man som heter Dan Tynan som har skrivit ihop den första sanna och ärliga privat policyn. Den talar i klartext om vad Facebook och andra stora aktörer faktiskt gör med dina data.

Vad man bör lära är att vara försiktig på internet. Alla har kanske inte helt rent mjöl i påsen och försöker man tjäna pengar är man kanske inte så nogräknad alla gånger.

Har jag sagt att jag inte har något konto på Facebook? Om inte så har jag sagt det nu.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 09 december 2010 i Dator, Säkerhet

 

Etiketter: ,

2 svar till “Orolig över sekretessen på Facebook?

  1. Morrica

    10 december 2010 at 00:21

    Nej, dem tillhör jag inte. Jag tillhör den sannolikt fåhövdade skara som har ett konto, och läst igenom dokumenten. Facebook är, liksom nätet i övrigt, offentligt rum och det man lägger ut det lägger man ut för allmän beskådan tillgänligt för alla.

    Helt enkelt.

     
    • Maths

      10 december 2010 at 07:29

      Jag blir lite imponerad, måste jag säga.🙂 Det är nog inte många som läser användarlicenser. Man bara klickar och går vidare. För det är inte många som orkar läsa 5.000+ ord för att gå med i Facebook.

       

Kommentera

 
