RSS

Skickat synpunkter till Telia

01 Jul

Som jag skrev om här om dagen, så har jag inte varit nöjd med hastigheten på min uppkoppling här i stugan. Jag fick rådet att skicka in mina synpunkter till Telia och nu har jag gjort det.

Det hela är ganska enkelt. Man går till Telias sida för synpunkter på täckning. Man kan börja till höger på sidan med att ange landskap och kommun. Sedan går man vidare genom att klicka på kartan för att zooma in.

Jag hade lite komplikationer där i och med att jag kör NoScript, som reagerade på att det fanns ett delvis dolt skript. Men jag litade på Telia och gick vidare.

Lite fler uppgifter att fylla i och sedan var det klart. Förhoppningsvis leder det här till någon form av förbättring, på sikt.

Jag har även följt det andra rådet, genom att låsa modemet till bara 3G. Resultatet så här långt har varit skiftande. Men ibland får jag in den hastighet jag är lovad och slipper vara i en egen seg zon omgiven av snabbare anslutningar.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 01 juli 2010 i Dator, Internet

 

Etiketter: , , , ,

Kommentera

 
