RSS

Kontakt med GS-IT

21 Mar

Fram till den här veckan har det inte varit så hett kring GS-IT för vår del. Det mesta vi har hört är rykten om hur snurrigt det har varit. Men så i veckan small det till i inkorgen.

För länge sedan fick vi instruktioner om att göra en liten inventering. Jag såg till att göra den ganska direkt, för att inte hamna i tidsnöd. Och det visade sig vara klokt.

Sedan gick det en lång tid utan att något hände. Jag hade min rapport klar och färdig att skicka. Men så small det alltså. För plötsligt var det BRÅTTOM!

Och nu var plötsligt inte mitt jobb klart, för det kom krav på mer information. Man skickade ut ett tabelldokument som hade hur många flikar som helst. Mest rörde det två av dem. Men det var ändå att ge sig ut att jaga mer information.

Så i torsdags förmiddag tog jag mig loss från mina ordinarie arbetsuppgifter. Det blev flera timmars intensivt jobb. Och jag hann! Men det innebar att jag blev av med min planeringstid och jag kunde inte ha någon aktivitet med min grupp den dagen.

Jag kan inte riktigt komma ifrån tanken att jag egentligen gör ett jobb som GS-IT borde göra. Att göra IT-inventeringar är inte mitt jobb. Om man nu inte ser till mitt anställningsavtal där det står att jag även ska utföra ”övriga arbetsuppgifter”. Är IT-inventering ett sånt?

Vad säger den här brådskan om planeringen och framförhållningen hos Volvo-IT? Jag hoppas de lär sig något. Och inga ny påhitt, tack! Jag har fullt upp ändå.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 mars 2010 i Jobbet

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
