RSS

Test av de dolda webbläsarna

15 Mar

Nu duggar det tätt med olika tester av webbläsarna i webbläsarvalet. Den senaste är en som tar sig ann de ”dolda” webbläsarna, de där man måste rulla lite i rutan för att se, de som inte kommer över 1% i användare, de där som ingen vet så mycket om. Hur är de egentligen?

De flesta blir helt enkelt dissade. Gammalmodiga och ful och dåliga, inte alls något att använda sig av. Och det var väl lite det jag hade förväntat mig.

Två stycken får ändå lite positiva omdömen. Det är Flock och Sleipnir. Men ingen får några lovord. Det som förvånar mig är att Sleipnir faktiskt är den tredje största webbläsaren i Japan.

Jag har tidigare skrivit om PC för Allas test och Toms test, samt min egen sida i ämnet. Vet du inte vad en webbläsare är, kan du få en vink om det på min sida ”Vad är en webbläsare?”.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 mars 2010 i Dator, Internet

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

 
