RSS

Nu är jag vaccinerad

20 Nov

Nu har jag vaccinerat mig. Jag tänkte på det redan i somras, men har under hösten velat lite fram och tillbaka. Jag har inte ansett mig tillhöra någon riskgrupp. Nu är det flera gubbar i min ålder som till och med att dött, men ändå har jag inte haft någon brådska.

Men igår var jag nere på vårdcentralen i ett annat ärende och då fick jag reda på att jag kunde räkna mig som en person i riskgruppen. Har man fått ett par kranskärl ballongvidgade och äter blodtrycks- och blodfettssänkare, så är det tydligen en risk. Kanske inte helt otippat, men det kändes ändå märkligt. Jag har ingen kärlkramp, så jag lider inte av några problem. Men jag ska tydligen också ta en andra spruta för att vara på den säkra sidan.

Så nu får vi se om jag får några biverkningar under helgen. Jag har hört flera som blivit rejält ömma och haft influensaliknande symptom. Så även om sjuksköterskan lugnande talade om att de flesta inte får några biverkningar, är jag förberedd.

Uppdatering 091122 Jag blev öm i armen och kände mig trött och hänging under gårdagen. Det fick bli en vilodag, helt enkelt. Men nu har jag bara ömheten i armen kvar. Så jag får väl anse att jag klart mig lindrigt undan så här långt. Och får jag nu inte ”baconfebern” (”nöff-nöff-sjukan”) inom den närsta veckan, ska jag väl inte behöva vara orolig.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 20 november 2009 i Diverse

 

Etiketter: ,

Kommentera

 
