RSS

Uppdaterad Firefox

31 Okt

För några dagar sedan släpptes det en rad buggfixar till Firefox. Man rekommenderade alla att uppdatera. Men jag, som använder Ubuntu, satt lugnt kvar och väntade. För vi är väldigt väl omhändertagna när det gäller att få säkerhetshål fixade. Det brukar inte ta så många dagar mellan det att man hittar en allvarlig säkerhetsbrist och att det kommer en uppdatering. Ja, det kan till och med bara handla om timmar ibland.

Så idag dök ikonen för min uppdateringshanterare upp. Genom att öppna den och klicka på knappen för att installera uppateringarna, fick jag ner den uppdaterade versionen av Firefox.

Hur ofta uppdateras programmen i Windows? Ni som kör Firefox i Windows måste tyvärr ladda ner uppdateringen och köra den, vilket är lite mer meckande.

Hur ofta uppdateras Internet Explorer? Tyvärr inte så ofta. Även om det finns allvarliga säkerhetshål, så kommer det ändå inte några uppdateringar. Det kan dröja länge. Och man släpper inte uppdateringarna när de är klara, utan har vissa dagar då man gör det.

Jag känner mig så väl omhändertagen som medlem i Ubuntus gemenskap. Nu kör jag en betydligt säkrare Firefox.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 oktober 2009 i Dator, Firefox, Säkerhet

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
