RSS

Lär dig terminalen med Urban

13 Sep

När jag skriver om datorer brukar det handla om Ubuntu och Linux. Ibland visar jag hur man kan göra saker i terminalen. När jag började med Linux 2003 kändes det oöverstigligt svårt att lära sig alla dessa kommandon. Men med åren har jag kommit in i det och nu finns det saker som jag hellre gör i terminalen. Om du vill börja lära dig lite grunder, så kan du nu titta över till bloggen Ubuntu för Alla, där Urban just nu har en introduktionskurs i ämnet.

Här är länkarna till de första fem lektionerna. Pröva gärna.

Jag antar att Urban bara har börjat. För det finns mängder att lära sig. Så om du vill lära dig något om hur man hanterar terminalen i Ubuntu och andra Linuxdistributioner, rekommenderar jag att du håller koll på hans blogg.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 september 2009 i Dator, Terminalen

 

Etiketter: , , , ,

Kommentera

 
