RSS

Hit går vi med våra småttingar

22 Aug

Idag var jag och min fru på promenad i skogen som ligger alldeles intill mitt jobb. Jag hade kameran med mig för att se om jag kunde fånga en del av naturen. Vi passerade då den plats ditt vi går med barnen på min avdelning.

Trädet som har delat sig i två stammar, är vår samlingsplats. Vi kallar trädet för ”Draken”. Och på Draken vill de stora barnen rida iväg. De små 1-åringarna kollar runt och klättrar lite på de små bergsknallarna.

Det är fortfarande lite blåbär runt omkring, trots att det är i mitten av augusti. Så i veckan när vi var där, satt några av ungarna och jag bland riset och mumsade. Konstigt nog finns det barn som inte verkar uppskatta färska blåbär.

Nu tog jag inte den här bilden bara för att visa just den här platsen. Jag är också delaktig i skapandet av enhetens webbplats. Till den behövs det bilder och jag har redan tagit några på gården. Men jag vill också ha en bild överst på sidan. En bild som fångar känslan av skog, eftersom det är skogen som är lite av vår inriktning. Skulle den här bilden platsa?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 augusti 2009 i Jobbet

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
