RSS

Pedofil bloggar om sitt jobb på dagis

08 Aug

En direktrapport inifrån dagis av en pedofil? Är det möjligt? En anledning till att jag uppmärksammar det här är att det har dykt upp i Aftonbladet att en Alex bloggar om sina pedofila känslor. Den här historien kommer nu att påverka mig i mitt jobb under hösten. Alex påstår sig nämligen jobba på dagis och en del tror att han gör det i Stockholm.

Så hur kommer jag och alla andra män inom barnomsorgen i Stockholm att ha det under hösten? Vi är inte så många män och som det ser ut nu så är alla ungefär lika misstänkta. Det känns inte bra! Det känns för jävla olustigt.

Mycket av det arbete vi gör bygger på att barn och föräldrar kan ha förtroende för oss. Föräldrarna ska kunna veta att barnen får en god omsorg. Och hur mycket Alex än skulle vilja, så har föräldrar inget förtroende för en pedofil. Det handlar trots allt om en vuxen som känner sexuell dragning till ett barn under 13 år. Det handlar alltså inte bara om att tycka om/älska barn. Innan det här är uppklarat kommer det förtroendet att vara naggat i kanten och misstänksamheten stor, skulle jag tro.

Därför vore det bra om Alex blev synlig: vem han är och var han jobbar. Eller att man åtminstone får reda på att stadsdelen har hittat honom och meddelar att läget är under kontroll.

Nu har det ju ifrågasatts att det här skulle vara en seriös blogg. Det är inte heller klart vilket kön det är på personen som skriver, även om en del sätt att uttrycka sig nog skulle tyda på att det är en man. Och är bloggen inte seriös har den ändå allvarligt skadat förtroende för oss män inom barnomsorgen.

Man har ju vidtagit åtgärder för att inte få in pedofiler inom barnomsorgen. Alla som tänker sig att jobba där måste visa upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Men det här fångar bara upp de som redan har förgripit sig på barn och blivit dömda för det. Alla andra klarar sig. Och jag kan inte annat än tycka att Alex är helt fel person att jobba på dagis.

Uppdatering 091009 Jodå, Alex fortsätter att blogga. Med tanke på den typ av publicitet bloggen har fått, folks känslor för pedofiler och att det pågår en polisutredning är det intressant att bloggen uppdateras. Senast kommenterar h*n fallet med Vanessa George och visar prov på onyanserade hatmail h*n får.

Idag finns bloggen med på nyheterna i SVT och TV4. Utredarna vill nu ha hjälp av Google för att spåra IP-adresser som kan leda till att man identifierar vem som står bakom bloggen. Det är tydligen inte helt lätt att spåra människor på nätet.

Själv har jag under den här tiden inte märkt av några reaktioner, vare sig från arbetskamrater eller föräldrar. Tack och lov, måste jag säga. Att tvingas springa galopp för att jag är man och jobbar inom barnomsorgen är inget jag önskar mig eller någon annan man i den här branschen.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 08 augusti 2009 i Jobbet

 

Etiketter: , , ,

2 svar till “Pedofil bloggar om sitt jobb på dagis

  1. Anki

    17 augusti 2009 at 14:22

    Hej

    Exakt det här som du nu tar upp hur män i dagisverksamheten kommer att ta det och hur de får stå ut med en massa tissel och tassel och rent utav får en arbetsfientlig miljö att arbeta i, tog jag upp i min blogg här i morse!

    Det kommer säkerligen att bli psykiskt påfrestande för män att arbeta tack vare denna bloggande manlige pedofil, Jag tror att det kommer att bli många som rent utav kommer att söka skadestånd från kommun och landsting pga detta och inte mer än rätt! Det här kommer att bli klassat som mobbing på arbetsplatsen, helt klart!

    Föräldrar blir oroliga och likaså mor/farföräldrar som jag som har mina barnbarn på dagis, man vill veta vart denna galning arbetar för alls skull!

    Till och med i min blogg kommenterar han att det är porrbilder jag har på mina två barnbarn som pussar varandra, de är 1 och 3 år gamla och kallar det för att de hånglar! Jag mår illa!

    Kika in på min blogg så får du se

    Ha en bra dag!

     
    • Maths

      17 augusti 2009 at 17:50

      Än så länge har jag inte märkt av något tissel och tassel, men som man i barnomsorgen är det alltid en risk att man blir ifråga satt. Det är konstigt eftersom folk tydligen räknar med att det bara finns manliga pedofiler.

       

Kommentera

 
